dinsdag 4 februari 2014

Even een inhaalslag maken....

mijn laatste blog was 20 januari j.l.,  oei, oei dat is wel veertien dagen geleden!

`k Heb even wat foto`s uitgezocht om hier in het blog te verwerken.

Maar allereerst wil ik iedereen weer bedanken voor de fijne reacties op mijn laatste blog, vind ik heel leuk en gezellig!

Met mijn rug gaat het heel goed, heeft wel bijna 2 weken geduurd voor ik me weer de "oude" voelde!

Het is vandaag weer een trieste, grijs, grauwe dag, voor ons gevoel hebben we niet eerder een zo donkere winter gehad...geen strakblauwe luchten met een stralende zon...zelfs geen mager zonnetje!
Ook voor de komende week ziet het er sombertjes uit....



'k Ga nu maar gauw wat "sneeuw" foto`s uploaden

want...gesneeuwd...heeft het!




het sneeuwruimen werd het dagelijkse werk



en vlakbij ons huis zagen we deze 'reetjes' staan, vlug de auto gestopt en een foto gemaakt



o.a. koolmeesjes zien we veel bij de voederplaatsen



de loungeset in wintertooi



 dan loopt de temperatuur op tot 2 à 3 graden in de plus
en ooooh ....als sneeuw voor de zon!




het ging sneller dan snel...en nog wel zonder zon!


de pindakaaspot...

ik weet bijna zeker dat er in geen 1 gezin de pot zo leeg geschraapt wordt als in de vogelwereld, zelfs niet door Arno, Mads en Iben in Jevnaker!
Ongelooflijk, hier word ik zo blij van!



Lekker eten doen wij ook...

o.a. een heerlijke bloemkoolschotel uit de oven


en een andere maaltijd:
gewokte groenten met kip



 en dan nog mijn dagelijkse groentesap...
vind Hans ècht niet lekker!




 en ons fruitsap



 wat is de orchidee toch een schitterende bloem



nu volgen foto`s van gister, we hebben genoten bij de hut...

windstil... mistig... mistvlagen... water op het ijs... gebroken spiegelingen... mystiek....







heel bijzonder!

Ter afsluiting van dit blog:
collage van de maand Januari 2014


Lieve groet,
Richt

18 opmerkingen:

  1. Ik heb het weer helemaal meebeleefd, wat een prachtige foto's en wat hebben jullie veel sneeuw gehad. Dat recept van die ovenschotel met bloemkool mag je aan me mailen als je wilt.....:-). Fijn dat het weer beter gaat met je rug, dat las ik net op facebook. Gelukkig maar!
    Liefs
    Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Jannie heel veel sneeuw, was genieten! Die ovenschotel Jannie is met behulp van een pakje van Maggi, vanuit Nederland, ik doe er bij wijs van spreke een dubbele portie bloemkool in!
      `k Mail je binnenkort,
      liefs Richt

      Verwijderen
  2. Weer genoten van je prachtige foto's Richt.
    Al wonen we een kleine 800 km uit elkaar, ook wij hebben hier nog niet eerder zo'n donkere winter gehad. Helemaal mijn winter niet zo. Gisteren was dan eens een schitterend zonnige dag en stond ik eens pannenkoeken te bakken in de zon tussen de middag. Daarna snel lekker naar buiten! De prachtige sterrenhemel en zo af en toe het noorderlicht mis ik hierdoor ook erg. Het enige is dan dat er gelukkig wel zo'n 30 à 40 cm sneeuw ligt, dat scheelt wel veel licht in huis.
    Ik vind je kip/groenten wok er erg lekker uitzien.
    Lieve groet van Gon

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Gon,
      Ja ik volg het weer bij jullie en zie inderdaad dat het bij jullie ook donker en bewolkt is! Wel kouder en inderdaad meer sneeuw en ja als dan het zonnetje schijnt...lekker naar buiten! Sterrenhemel en/of noorderlicht....ook hier lang niet gezien!!!
      De kip/groenten wok is ook erg lekker Gon!
      Lieve groet, Richt

      Verwijderen
  3. 14 dagen geleden alweer :-). Die laatste foto's zijn weer ontzettend bijzonder. Mooi man.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, de tijd gaat snel...thanks voor je reactie en dat je de foto`s mooi vindt!
      Groetjes Richt

      Verwijderen
  4. Wat een prachtige foto's laat je weer zien. Kan het niet vaak genoeg zeggen!
    En dan de sneeuw, zo een dik pak en dan ineens is het helemaal weg.
    Hier zijn de vogels niet zo fanatiek met de pindakaas als bij jullie maar ze genieten er wel heel erg van.
    Oh zie dat het al heel laat is en morgen om 6 uur gaat de wekker weer dus ga gauw de boel opruimen.
    Voor zo truste en ik ga morgen nog een keertje naar jou mooie foto's kijken.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha Marguerite, leuk dat je ook zo kunt genieten van mijn foto`s, vind ik fijn!
    Jeetje om 6 uur op....dan draai ik me nog even lekker om!
    Groetjes Richt

    BeantwoordenVerwijderen
  6. We kunnen in ieder geval met jou meegenieten van hoe een winter eigenlijk zou moeten zijn. Nou ja, niet te lang en niet te veel graag want ondanks dat het er allemaal zo prachtig uit ziet ontwricht het natuurlijk alles en iedereen.
    Nou ja in ieder geval kunnen we er op jouw blog van genieten.
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige fotos's hoor, mag van mij hier in Nederland ook wel een lekker pak sneeuw vallen heerlijk beter als die regen. Maar na twee mooie dagen met de zon erbij hier vandaag weer grijs en regen. Nou ja niets aan te doen binnen maar een kaarssie aan. Maar je foto's weer heerlijk genieten hoor. Groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk om te zien, ik ben dol op sneeuw, heb een half jaar in Noorwegen gewoond en gewerkt aan de Mjosa, Stange, zo van genoten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Jeannet,
      Is het lang geleden dat je in Noorwegen woonde?
      En ja wij genieten ook volop van de sneeuw!
      Groetjes Richt

      Verwijderen
  9. Hallo Richt, ik volg sinds enige tijd je blog. Woon zelf in Värmland en ook hier is het grijs en grauw. Geniet vooral heel erg van je mooie foto's en zou heel erg graag willen weten wat voor type camera je hebt. Ben zelf al een tijdje op zoek naar een nieuwe en ben nu overal ervaringen aan het op doen. Leuk blog heb je! Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Sandra,
      Leuk dat je mijn blog volgt! Heb je zelf ook een blog?
      Fijn om te lezen dat je geniet van mijn foto`s!
      Wat voor soort camera heb je nu en wat fotografeer je zoal? Ik heb Canon apparatuur, de 350, 40D en EOS 5D MarkII met verschillende lenzen. Er zit best veel gewicht in de 5D MarkII en nu heb ik hiernaast de Canon Power Shot SX50HS en het is een verademing om deze continue bij me te hebben. Heb deze laatste camera gekocht om zijn super zoom, wij wonen aan een meer en hiermee kan ik zonder problemen de overkant behoorlijk scherp in beeld krijgen. Hoop dat je wat aan mijn uitleg hebt en ben benieuwd welke camera je gaat kopen!
      Succes en groetjes Richt

      Verwijderen
    2. Hallo Richt, bedankt voor je antwoord. Op dit moment heb ik nog een oud beestje: een Sony 6.0 Super Steady shot DSC-H2. Echt een dametje op leeftijd maar wel een betrouwbare. Maakt ook best leuke foto's (zie onze website:www.demes.nl) maar ik wil wel wat meer. We hebben op dit moment alleen een website (die nodig opgedateerd moet worden) maar aan een nieuw blog wordt gewerkt. Groetjes Sandra

      Verwijderen
    3. Leuke website. Ik kende die nog niet. Heb de site toegevoegd aan de leeslijst en ben benieuwd naar het nieuwe blog.

      Verwijderen
  10. HAI RICHT
    Prachtige Winterplaatjes en heerlijk/ gezond die groente-fruitsapjes!
    Lieve groetjes van RIA vanuit Dordrecht

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hi Richt, wat heb je een mooi blog gemaakt zeg. Met name de foto's waarop je de sneeuw ziet smelten zijn erg leuk. Wat moet het voor familie en vrienden een feestje zijn om jou blog te mogen lezen. Als volslagen onbekende vind ik het zelfs super leuk om bij jou/jullie te komen kijken en lezen. Wat het weer betreft, het is hier veel van hetzelfde, maar dan zonder de sneeuw of werkelijk te kunnen spreken van een winter. Ik ga je in mijn leeslijst zetten, hoef ik je niet meer te missen. FIijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen