woensdag 9 april 2014

Chrysant met smeltend ijshoedje...

Ja...ik weet het, 't was veel te vroeg om ze buiten te zetten..maar het was zulk mooi weer en 'k had een beetje de "lente" in mijn hoofd!
Het leverde afgelopen zondagmorgen wel een mooi en bijzonder plaatje op!




Er is best wel weer veel gebeurd in en rond huize "Åsheim" 
via collages en foto's  laat ik het jullie meebeleven:

de kraanvogels zijn er weer en dat betekend: lente!!



de Ringmus heeft een paar zonnebloempitten verorberd
(dit jaar hebben we meer Ring-en Huismussen dan voorgaande jaren!)



Als eerste van de collages: de maand maart
wat gaat de tijd toch snel!!!



Nu volgen wat dagcollages van eind maart en begin april:

28 maart 2014 lekker in de tuin gewerkt



's Morgens ijs in het meer, 's middags even "pootjebaden"
en ik kan je wel zeggen : het was KOUD!
Al het tuinafval verbrand, het was bijna windstil en kurkdroog



Het vervangen van de oude deur met een nieuwe 'oude' deur, kostte meer tijd
dan was verwacht maar het is gelukt!



Lente: grote schoonmaak
poetsen en boenen is niks voor mij...maar hier had ik plezier in



Wilden we het (dubbele) glas uit de deur van de hut naar de stort brengen...
kwam Hans ineens op het lumineuze idee er een windscherm van te maken!
Wat weer een her-gebruik en `t scheelt ook nog een ritje naar de stort!
Eindelijk ook weer eens kunnen genieten van een mooie zonsondergang.



De boeren zijn druk aan het ploegen



In deze collage staat de Chrysant die ik gekocht heb en een paar dagen later de nachtvorst niet overleefde! In Morenen, winkelcentrum bij Mysen, konden we de bestelde sauna kachel en deur ophalen. Bij de ingang van de winkel zagen we dat deze kachel nu in de aanbieding was; leuk zo'n onverwacht voordeeltje!



De laatste foto is van onze favoriete salade schotel


Tot de volgende keer!

Lieve groet
Richt


43 opmerkingen:

  1. Wat wonen jullie toch prachtig. Als ik dit zo zie snap ik dat er steeds meer mensen naar Noorwegen en Zweden vertrekken.
    Hier vlogen net de eerste zwaluwen om het huis. Normaal komen ze rond Koninginnedag. Ze zijn dus ook bijna 3 weken eerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat prachtig Richt, en de collages en foto's zijn weer van een uitstekende kwaliteit. Ik vind het heel leuk om zo een beetje met je mee te leven.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. HAI RICHT
    Jaa April doet wattie wil eerst warm dan weer koud en de Natuur reageert daar op.
    Dank voor de mooie Plaatjes en Foto-collages en prettig zonnig Weekend toegewenst.
    Lieve groetjes van RIA vanuit Dordrecht

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is weer een plezier om je collage's te zien Richt. Wat zijn jullie weer hard aan het werk!
    Liefs
    Jannie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Richt.

    Leuk om op dit blog te kijken en mee te genieten, via foto's en tekst van uit een ander land.
    Je bloem is prachtig, leuk de kraanvogel.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hej Richt,
    Eindelijk weer eens een reactie van mij. We waren even naar NL, gisteren weer terug in Sverige, HOME SWEET HOME!
    Prachtige foto's Richt, jullie lopen wel even voor op hier. De foto's die je plaatste komen aardig overeen met hoe ver de natuur hier nu is.
    Lieve groeten van Gon

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hi richt! Dat is lang geleden, alles ok bij jullie of heb je geen blogspiratie? Ik hoop t laatste, groetjes uit hoevelaken

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Judith,
      Inderdaad heel, heel lang geleden! Ja, alles ok bij ons! Drukke zomer en inderdaad geen bloginspiratie gehad...maar dat komt wel weer!
      groetjes Richt

      Verwijderen
  8. Prachtige fotos, leuke eerste foto, groetjes uit Mons Belgie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hele mooie foto's! Ik zeg altijd, hard werken is hard ontspannen.

    BeantwoordenVerwijderen