maandag 20 januari 2014

Foto's van ...vandaag

Vanmiddag eindelijk weer even het zonnetje gezien en daar hebben
we van genoten, heerlijk een wijntje bij de hut gedronken.

En ik begin met de mooiste foto (persoonlijk) van vandaag:



Vanmorgen was het nog bewolkt en heb ik vanuit de keukenkamer ons "eekhoorntje" 
even vastgelegd.







En ineens zagen we eenden zwemmen..de Grote Zaagbek!
De foto is niet zo scherp, ze zwemmen n.l. op een behoorlijke afstand.
En nee....nog weinig ijs in het meer!
De temperaturen zijn zowel overdag als `s nachts rond de -5 en met een redelijke wind is er nog veel beweging in het water.



 Jullie zien het...
hier kan nog niet geschaatst worden!



En toen...vanmiddag: het zonnetje en een blauwe lucht!!!
Voor ons gevoel weken niet gezien!




Sinds afgelopen donderdag ben ik niet zo vlot ter been...heb last van mijn rug!
Heb ik wel vaker last van gehad maar dat was wel heel lang geleden.
Het maken van de foto`s duurde wat langer dan normaal...
 het op mijn knieën gaan zitten ging nog wel maar het overeind komen...oei, oei, oei...
en ja dan...loop je een beetje scheef en stijfjes...
gaat wel elke dag iets beter!








hieronder...is nog maar een flinter dun laagje, drijft los in het meer



het water is al behoorlijk gezakt, er ligt op het strand nog een stuk ijs..wat super glad is, op mijn verzoek, is Hans  dat even aan het weghakken, lief hè!



Blij met mijn stevige stappers!



en dan nog even genieten van een zonsondergang


Het is al zo merkbaar dat de dagen langer worden.

Het was weer een fijne dag!

Lieve groet
Richt

10 opmerkingen:

  1. Wat een mooie foto's zitten er tussen! Prachtig om de natuur zo te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, als je ook steeds in de sneeuw moet lopen krijg je vanzelf last van je rug. Maar de natuur is natuurlijk schitterend en de foto's prachtig om te zien. Toch ben ik blij dat we hier in een sneeuwloze omgeving zitten hoor, kan ik tenminste gewoon fietsen en lopen. Brrrr, nee ik kijk er niet naar uit.
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat laat je weer een mooie foto's zien.
    Zo'n eekhoorntje zou ik ook wel in de tuin willen hebben. Maar ja we zitten nu eenmaal op een open vlakte waar we zelfs nog geen egel hebben gezien. Snik....
    Het is nu voor het eerst dit jaar 1 graad boven nul. En van het weekend misschien een keertje nachtvorst.
    Wat een rare winter is dit toch. Net als Wietske ben ik super blij dat ik gewoon kan fietsen, lopen, autorijden. En niet zenuwachtig hoef te wezen of jongste wel heel op school aankomt na zo'n 12 km fietsen.
    Groetjes en geniet als het even kan van het zonnetje, Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig die echte winters in Noorwegen. Lopen in de sneeuw, dat geknisper onder je voeten in dat mooie maagdelijk witte landschap.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. HAI RICHT
    Alweer veel Supermooie Foto's van de omgeving van jullie Huis en
    wat is het Huis-Eekhoorntje toch erg schattig ( ook gezellig?).
    Geniet van deze zachte , Zonnige Winterperiode !!
    Lieve groetjes van RIA vanuit Dordrecht

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je foto werk heeft niet geleden onder je rugproblemen.. Prachtig werk.
    Beterschap .
    Groet
    Bert en Toos.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wer hiele moaie foto, s Richt!!! Foaral de earste is hiel bysûnder !!!
    Leafs Siet.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Richt wat ern heerlijk blog! Lijkt mij super om gewoon lekkere winters te hebben. Dat grijze gedoe hier..... Hopelijk knapt je rug snel op! Fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Beautiful photos from the winter.
    Great job!
    From Hilda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Richt! Ik reageer maar hier ipv via mijn blog; ik was niet zo snel en anders lees je het waarschijnlijk niet meer.
    We waren zeker trots op Mats. Hij heeft zoveel complimenten gekregen. Bijzonder als je net 15 bent en al zo goed speelt.Hij heeft in ieder geval geen moeite om te bedenken wat hij later wil worden. Hahaha.
    De dagen vliegen hier idd voorbij. Er vallen af en toe wat gaten in mijn blog, daar kan ik aan merken dat ik veel te doen heb. :-)

    Wat naar dat je rugpijn hebt. Oef, ik ben 1,5 jaar geleden thuis komen te zitten met hernia en over 2 weken sluit ik eindelijk m'n rehabilitatie bij de fysio af. Een lang en pijnlijk proces.
    Ik hoop dat het bij jou snel over is. Doe maar rustig aan: niet harken!

    Wat een prachtige foto's maak je. Je gebruikt zeker een systeemcamera? Geen mobieltje zoals ik....
    Ik ben verbaasd dat jullie niet diep in de winter zitten. Hier is alles wit en stijf bevroren. En dan denk ik al gauw: zo is het in Scandinavië.... hoewel ik beter kan weten, want in Stockholm is het ook niet zoals hier in het noorden.

    Groetjes,
    Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen