dinsdag 26 november 2013

Weer veel foto's.....

maar allereerst wil ik mijn trouwe volgers bedanken voor hun reacties, heel fijn en waardeer ik enorm!


De afgelopen week hebben we schitterend winterweer gehad, 's nachts vroor het ca. 7 à 8 graden en overdag kwam de temperatuur niet boven de nul!


Dankzij de optrekkende ochtendmist kregen we schitterende berijpte bomen te zien aan de overkant



 en na een stralende winterdag..een fascinerende zonsondergang



wij zijn heel blij als we een paar ganzen of eenden zien



wat een uitzicht... elke dag weer anders




het winkelcentrum in Töcksfors is al helemaal in Kerstsfeer



en Gon...ik heb de bonen...nu kunnen we zelf taugé maken!!!


en ik heb o.a. Sweetie's gekocht, kennen jullie die?
het lijken net sinaasappels, morgen maar eens in de vruchtensap proberen.



geklust wordt er ook nog, de deur naar de badkamer moet verplaatst...en dat is
meer werk dan je in eerste instantie denkt



en de vloer in de bibliotheek is klaar, Hans moet nu nog met de elektra aan de gang en ik de kasten bestellen.
De Chesterfield bank, van Tante Siet en later van Mem, komt onder het raampje te staan:
heeft een mooi plekje hier! We zijn er heel blij mee!



Wist niet dat Jo Nesbø ook een goede zanger en gitarist is...
vrijdagavond was hij te gast in het t.v. programma: Senkveld med Thomas og Harald



Ons eekhoorntje zien we niet dagelijks, maar begint al wel de grijze wintervacht te krijgen



afgelopen zondag lekker een eind gelopen en van de foto's maar even een collage gemaakt



niet bij ons...maar wel bij Ørje ligt er een laagje ijs in het meer



en vanmiddag zagen we ook schitterende ijspegels langs de kant van de weg



Het is nu ...dinsdagavond, 26 november 2013, 5 voor 8 en de temperatuur...
is gestegen naar plus 3 graden!!!!

Fijne avond!

Lieve groeten,
Richt


10 opmerkingen:

  1. Weer veel beleefd zo te zien. Mooie foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vooral de eerste 2 foto's zijn prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is genieten van je mooie winterfoto's - wij zitten in de miezerregen. Wat leuk om de vacht van de eekhoorn zo te zien veranderen! Succes met de bibliotheek - het wordt een gezellige plek zo te zien. nog maar even niet op het ijs....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk Richt dat je nu de mungbonen gevonden hebt! Nu kun je zelf aan de slag om taugé te maken, verser kan niet!
    Hier is het ook boven nul geworden en het sprookje is uit :-). De smeltende sneeuw druipt van de daken en er wordt weer storm verwacht hier. Onze eekhoorntjes zijn al helemaal grijs, misschien heeft dit wel met de temperatuurzones te maken.
    Ik ben benieuwd hoe die sweeties smaken. Ken ze niet.
    Mooi foto's weer Richt. Een fijne week verder.
    Groetjes van Gon

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige foto's. Hier hebben we pas één ochtendje de ruiten van de auto moeten krabben. Verder is het dagenlang somber en motregent het. Aan de ene kant blij dat het nog niet zo koud is maar als ik jou foto's zo zie zou ik bijna de schaatsen uit het vet gaan halen. Kan hier toch ook niet zo lang meer duren? Over drie en een halve week is het alweer kerstvakantie.
    Groetjes en klus ze.
    Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ooohh wat weer een prachtige foto's die van de ijspegels hebben mijn voorkeur, maar de bomen aan de overkant van meer met rijp op de takken ook geweldig en de zonsondergang nou ja al met prachtige foto's. Fijne week groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jo Nesbø heeft ook betaald voetbal gespeeld! Een man met veel talenten!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige foto van het berijpte eiland in 'jullie' meer! Groot aan de muur zou ik zeggen....:-). Het Chesterfield bankje zit heel lekker, met je benen onder je billen en een mooi boek erbij....weet ik uit ervaring, ik heb ook zo'n bank! De sweeties ken ik niet maar het lijken net onrijpe mandarijnen. In Turkije, waar ik vorige week was, heb ik duizenden mandarijnenbomen gezien met mandarijnen in de oranje kleur. Ze zijn vast lekker in jouw fruitsappen! Het is weer genieten van jouw mooie foto's Richt. Ik mail je uitgebreid binnenkort!
    Veel liefs
    Jannie.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. HAI RICHT
    Fantastisch mooie foto's-prachtig dat Chesterfield bankje-en enig plaatje van jullie Eekhoorntje!!
    Geniet van het Prive-Meer. Lieve groetjes van RIA

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Schitterend fotowerk. Kom bij je in de leer.
    Groet
    Bert en Toos

    BeantwoordenVerwijderen