dinsdag 16 april 2013

Even bijpraten met foto`s en verhaal...

tot en met zondag heerlijke dagen gehad, dit weekend waren Arno, Hege en de kinderen hier!

Maar maandagmorgen..zo wie zo....na een weekend met kinders en kleinkinders...moet ik altijd even wennen...
probeer mijn ritme op te pakken en dat is: na het ontbijt...mijn Imac opstarten....maar oh jee: hij doet het niet...
zie alleen het "apple" icoontje en radarwieltje...wat druk bezig is de site te openen...maar helaas...er gebeurt niets!!! Heb ik gisteravond misschien iets fout gedaan bij het afsluiten??? Wat te doen???
Okee ik haal gewoon de stekker eruit! En neem even een kop koffie... stekker er weer in, opnieuw opstarten.....zelfde verhaal: ...helemaal niks!!!
Dan begrijp ik en realiseer ik mezelf..:
ik ben verslaafd aan mijn Imac en via mijn Imac aan de buitenwereld...
is dit triest...??? of niet...???
Ik moet even huilen....want gos ...ik kan niet zonder mijn MAC!!!!

Gelukkig heb ik nog een Ipad en kan daarop Googlen wat ik moet doen...maar weet dan toch echt niet meer of ik nu Leopard of Lion heb!!!!
Zal het jullie besparen wat ik allemaal verder heb geprobeerd...maar uiteindelijk kreeg ik een check en bleek dat de harde schijf goed was!!!!
Toen maar gegokt en het besturingssysteem opnieuw opgeload: kreeg de melding dat het ca. 14 uur gaat duren  ??? Oh jee, ....
Meer dan een stress dag dus!!!!


Bovenstaande print screen genomen om ruim over 7 `s avonds...nog ruim 8 uur te gaan dus..
en hij geeft aan...extra onderdelen downloaden...gaat dit wel goed????

Om half 12 , `k zit in de andere kamer ...hoor ik een bekende tune..hij gaat opstarten...
gauw kijken, zie bericht dat alles op de harde schijf wordt gezet....duur 1/2 uur!
en dan...tegen twaalven....zie ik mijn vertrouwde bureaublad verschijnen...mijn eerste is:
Aperture openen...mijn fotobibliotheek en fotoprogramma...en alles was zo als het was!!!!
Blij, blij, blij en nee...heb voor ik naar bed ging wel alle programma`s afgesloten maar...
niet de computer uitgezet!!!! 

En na een heerlijke nachtrust...was alles weer normaal vandaag!

Heb natuurlijk niet stil gezeten, er gebeurt zoveel...


collage gemaakt van 4 x 14 april, linksboven, Sneek in 2010 en dan 2011 t/m 2013
in Rødenes


zondag kwamen fietsers voorbij...het is voorjaar!!!!


deze gaat misschien nestelen in het nieuwe vogelhuisje...?


en wat zijn we weer blij met de merels!!!!


en dan vandaag ...de grote bonte specht..doet zich tegoed aan de (nee, niet de Calvè!)
pindakaas!!!



duidelijk:
dit is van mij!!!


12 opmerkingen:

  1. Hallo Richt,
    Als ik een IT techneut nodig heb kom ik jouw vragen.
    Knap hoor, respekt.
    Ook mooie foto's en collages.
    Neem beetje rust komende dagen, dan breekt het lijntje niet.
    Alle goeds,
    Bert

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor je vertrouwen in mij Bert...maar heb zelf nog geen vertrouwen in mezelf , ben blij dat het goed is gegaan...als het nodig is wil ik wel graag meedenken!!!
      We gaan ons nu voorbereiden op de reis naar Nederland, veel zin in!
      Dank weer voor je reactie Bert, heel fijn!
      Alle goeds en lieve groet voor jullie,
      Richt

      Verwijderen
  2. Hé, gelukkig, daar ben je weer.
    Ik ben dus niet de enige die verslaafd is.....
    Waar zouden we zijn zonder onze computer e.d.
    Maar het moet wel gewoon opstarten en zo, anders zit ook ik met de handen in het haar.
    Leuke foto's heb je weer gemaakt.
    neem de zon maar mee naar Nederland, die schijnt hier nog niet zoveel.

    Groetjes Sippie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, wij zijn inderdaad niet de enigen die verslaafd zijn....!
      Vind het soms wel erg ingewikkeld om alle apparaten weer gesynchroniseerd te krijgen.
      En daarnaast ook weer nieuwe programma`s leren kennen...ach zo blijven we bezig!

      groetjes Richt

      Verwijderen
  3. Ik ben ook al zo erg geworden sinds ik blog.
    Vroeger (bijna 2 jaar geleden) zat ik nooit achter de computer. En nu ohhhhh het is na de waterkoker en de radio het eerste wat ik 's morgens aan zet. Erg hé.
    Wat een mooie foto's laat je weer zien.
    Paul zijn neef woont ook in Noorwegen, ergens bij Bergen, en we mogen een keer in zijn "hut" logeren. Lijkt me wel heel leuk maar ik ga nooit naar het buitenland. Erg hé!! Moet me er toch maar overheen gaan zetten. Het is zo mooi als ik jou blog zie.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha, ha marguerite, jij bent er nog eerder bij, ik kan nog net wachten tot na het ontbijt!
      Maar zeg nooit...nooit...ik had ook nooit gedacht dat ik in `t buitenland zou wonen!
      Is die "hut" van Paul`s neef in de buurt van Bergen?
      Groetjes Richt

      Verwijderen
  4. HAI RICHT
    Nou het gebruik van MAC-Ipad en Iphone is in deze tijd een gezonde verslaving!
    En ja vevelend als de Computer vastloopt, wel knap dat je het zelf hebt opgelost.
    Leuke Plaatjes van je nieuwe Tuinbewoners rond het Vogelhuisje.
    Goede Reis en veel plezier in Nederland, hoelang blijven jullie dit maal?
    Lieve groetjes
    RIA vanuit Dordrecht

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Ria,
      We vertrekken pas volgende week donderdag, hoop nog wel even wat te bloggen voor we vertrekken!
      We gaan meen ik 11 mei weer terug.
      lieve groet,
      Richt

      Verwijderen
  5. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Klinkt wel weer erg technisch en ik was wel erg benieuwd naar het verhaal hoe je het opgelost hebt. Ik heb zelf weinig verstand van Apple. Knap dat het gelukt is en welkom terug :-).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Hans,
      Kan je wel vertellen dat ik ook heel erg blij was toen het opgelost was!
      Misschien geen verstand van Apple maar wel van computers, muziek, video`s etc. en dat werkt volgens mij allemaal hetzelfde of het nu op een Apple is of niet.
      Wij vertrekken volgende week.
      groetjes Richt

      Verwijderen