woensdag 10 april 2013

De verdwenen "betonblokken".... en nog meer!

Maandagavond, rond een uur of 8 hoorden we een dof, zwaar geluid, hadden beiden geen idee wat het was. Even later een wat zwaardere knal en zag Hans aan de overkant van het meer een waterfontein!
Gauw met camera naar buiten om foto`s te maken, is zo wie zo al moeilijk ca. 1 km afstand en het begon ook al te schemeren, dus de foto is niet zo best.
Wat we zagen was...dat de betonblokken waren verdwenen..er liepen nog wat mensen rond..en dat was het!  We snappen er niks van, hoopten zo dat ze op een natuurlijke manier door het ijs zouden zakken...
zodat het voor mij, angsthaas die ik ben, duidelijk zou zijn om me niet meer op het ijs te begeven!!!!



Dinsdagmorgen ( 9 april) ja... nieuwsgierig als we zijn...
op naar de overkant, er zijn weer zware onderaardse geluiden, ik vind het meer dan eng!
Realiseer me wel dat dit wel mijn laatste tocht over het meer is deze winter en maak weer 
heel veel foto`s 



Ook Hans vindt dat hij mij nog even op de gevoelige plaat moet vastleggen.


Onderstaande foto is van zondag 7 april:



en dan (9 april) zien we dit:



had er heel graag bij willen zijn, ten eerste om te vragen waarom ze dit kunstmatig doen en niet de natuur haar gang laat gaan zodat het automatisch door het ijs zakt en ten tweede het moment van zakken, met de fontein tot gevolg, had ik graag even vastgelegd!
Helaas....!


Een oud vogelhuisje was aan een opknapbeurt toe, volgens mij is het een heel nieuw huisje geworden
met de perfekte maten en afmetingen voor eventueel kool- of pimpelmees.
Heb er maar even een collage van gemaakt


Nog geen 5 minuten nadat het huisje hing, kwamen er al pimpel meesjes
hun misschien toekomstige woning inspecteren!
Hoop het..we gaan ze volgen!

Voordat het vogelhuisje kwam te hangen moesten er nog een paar takken gesnoeid worden...
dat was een beetje zwaarder en moeilijker dan verwacht....


volgens mij...halsbrekende toeren worden er uitgehaald om de klus te klaren... en ik maar
foto`s maken en roepen dat ie voorzichtig moet zijn!

Ook hier hoe langer en meer tekenen van de LENTE


de eerste kraanvogels gespot


en de eerste "katjes"   


en dat Hans door het ijs is gezakt!!!

Voor alle lezers en volgers,
lieve groet,
Richt

5 opmerkingen:

  1. Jullie maken nog eens wat mee Richt! Een prachtige registratie heb je ervan gemaakt. Ik hoop toch echt dat je nu niet meer op het meer gaat hoor, als Hans er al doorheen is gezakt! Volgende winter maar weer.

    Leuk dat vogelhuisje en helemaal leuk dat er direct al gekeken wordt door de vogels!

    liefs
    Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ijs komt volgend jaar wel weer hoor!! Eén met natte voeten is wel genoeg. Wat leuk dat er meteen inspectie van de vogelwoningbouw kwam. Hoop dat het kastje goedgekeurd is en dat ze het meteen komen huren. En wauw kraanvogels super. Hier zijn de vogels ook steeds meer met de bouw van nesten bezig. Wat we wel opvalt is dat er heel veel zwanen zijn en dat er al heel veel ganzen wel zijn. Helaas ook mijn roodborstje. Was zo gezellig iedere dag. De merels zijn er nog wel. Al zullen ze zich vandaag ook wel niet laten zien. Het regent ijswater. Bahhhhh...
    Eigenlijk mag ik niet klagen, na wekenlang droogte heeft de natuur wel behoefte aan wat vocht.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  3. HAI RICHT
    Zoo nog meer kunst op het Meer, net een tentoonstelling, helaas onaangekondigd.
    Heel mooi gespot die 2 Kraanvogels en de Katjes echt begin van het Voorjaar!!
    Je moet maar denken na Regen ( ijs ) komt veel Zonneschijn plus Natuurschoon.
    Lieve groetjes
    RIA vanuit. Dordrecht

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk vervolg van de betonblokken. Wel apart dat het zo gaat. Zal wel zijn reden hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi, die kraanvogels. Hier heb ik ze nog niet gezien. Maar als ze bij jullie zitten, dan zullen ze ook bij ons snel opduiken.

    Ik ben zo ondertussen toch wel reuze benieuwd naar het héle verhaal inclusief alle hoe's en waaroms van het verhaal van de betonblokken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen