woensdag 18 december 2013

Operahuset Oslo...

Afgelopen weekend zijn Hans en ik samen naar Oslo geweest en oooh wat hebben we genoten!

Met de auto naar Mysen en van daar met de stoptrein naar Oslo, een rit van iets meer dan een uur.
Aankomst in het centrum en op ca. 3 minuten loopafstand hadden we een hotel geboekt.

Dit blog gaat alleen over het Operahuset wat we zaterdag hebben bezocht.

Via de foto's laat ik jullie even meegenieten van dit mèèr dan indrukwekkende gebouw!
Lopen jullie mee...?






















































We hebben gezellig een glaasje witte wijn bij de Kerstboom gedronken, het was een lekkere wijn
maar 10 euro per glas is wel veel geld!

Hieronder probeer ik een 2 tal links te plaatsen met achtergrond informatie over het
Operahuset.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Operahuis_(Oslo)

http://www.specialdoors.nl/opera_house_oslo.html

Volgende blog nog wat meer over ons weekendje Oslo.

Lieve groet
Richt

14 opmerkingen:

  1. Prachtige opnames gemaakt van een prachtig weekend.
    Benieuwd naar de volgende blog .

    Groet

    Bert

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje Bert en het volgende blog komt gauw...ben er mee bezig!
      gr Richt

      Verwijderen
  2. Zeker zeer fraaie opnames zoals Bert zegt. Ik ben ook benieuwd naar meer Oslo!
    Lieve groet van Gon

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooohhh prachtige foto's, het valt me op dat er nog niet heel veel sneeuw ligt in Oslo. En dan z'n heerlijk glaasje wijn heb je zeker wel hhhheeeeeeeeeelllllllllllllll lang over gedaan. Fijn datje een gezellig weekend heb gehad, geniet van de grijze dagen voor kerstmis met hier en daar een kaarsje aan. Groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er ligt hier momenteel heel geen sneeuw Petra! Een witte Kerst zit er niet in dit jaar.
      En ja...we hebben de tijd genomen voor het lekkere glaasje wijn!
      Groetjes Richt

      Verwijderen
  4. Nou ja jullie omgeving was wel even een andere dan de onze met al die regen. Wel heel mooie foto's hoor. Ik was verrast mijn blogje bij jou te zien, dus ik ga je wat vaker volgen. Leuk!!!!!
    Groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Wietske 1 ochtendje wat natte sneeuw dat is te overzien en hoort bij de tijd van het jaar.
      Fijn dat jullie ondanks de regen ook een fijn weekend hebben gehad!
      gr Richt

      Verwijderen
  5. Wat maak je toch mooie foto's, je hebt er echt oog voor! Leuk om even mee te kijken tijdens jullie uitstapje. Heel benieuwd naar de rest van je verhaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is dat een prachtige plaats zeg!! Geloof dat ik daar wel een keertje zou willen kijken. Mijn bouwkundige achtergrond begint nu toch wel een beetje te kriebelen.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooi gebouw en bijzonder om Oslo in de sneeuw te zien. Zijn die drijvende ijskristallen van glas en staal een kunstwerk of kan je er ook in? Geen idee hoe groot het is, het lijkt mij zo mooi om erin te staan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Antoinette dit is een kunstwerk, ik vind het best groot maar volgens mij kun je er niet in!

      Verwijderen
  8. HAI RICHT
    Zoo het Operahuset in Oslo ziet er heel modern en indrukwekkend uit, prachtig gefotografeerd !
    Ons Weekendje Maastricht was ook heel gezellig vooral het Vrijthof in Kerstsfeer !
    Geniet samen van de komende Feestdagen aan jullie Prive-Meer in de Winter !
    Lieve groetjes van RIA Juffermans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn dat jullie ook een gezellig weekend in Maastricht hebben gehad Ria!
      genieten doen we zeker al is het geen winterse sfeer.
      lieve groet Richt

      Verwijderen