dinsdag 2 april 2013

Wat een drukte aan de overkant....

Auto met aanhanger, 1 traktor even later nog eentje en er liepen wel een man of 7 rond, dat zagen we met de verrekijker, maar wat ze aan het doen waren konden we niet goed zien.
Vanmiddag maar even op onderzoek gegaan:
er zijn 2 hele grote betonblokken geplaatst, hieraan een zware ketting bevestigd waaraan verschillende boeien aan vastgemaakt zijn.
Straks, als het gaat dooien, zakken de betonblokken naar de bodem en drijven de boeien als waarschuwing op `t water, waarschijnlijk is het hier te ondiep voor boten.
Even verderop waar de auto met aanhanger stond, daar hebben ze een gat in `t ijs gemaakt, een kleiner betonblok laten zakken en de boei ligt nog op het ijs.
Interessant om te zien , blij dat ik even ben wezen kijken, nieuwsgierig als ik ben...
moest ik het wel even weten!


Er zitten zoveel scheuren in het ijs, ik vind het bijna eng om erover te gaan, maar dan denk ik ook weer, als het ijs zulke betonblokken nog draagt...maar toch...`k vond de ijslaag minder dik dan ik dacht!!!


Tussendoor ook nog even lekker in huis bezig geweest,
de mattenklopper kwam goed van pas!

Ook het eekhoorntje kwam weer even langs:


iets minder grijs, moet zijn wintervacht ook bijna kwijt!

Tot morgen!
Groetjes
Richt

11 opmerkingen:

  1. Erg interessant van die betonblokken. Wel handig om die blokken op het ijs te schuiven.

    Leuke kleedjes trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vinden wij ook Hans!
      Elke ochtend even kijken (met de verrekijker) of ze al door het ijs gezakt zijn!!!

      Verwijderen
    2. Erg benieuwd of ze zakken :-).

      Verwijderen
  2. Weten we dat ook weer, hoe de boeien vast zitten.
    Slim van hun om nu de beton blokken te plaatsen.
    Ook al een "himmeldei"????
    Het is hier wel zonnig, maar nog steeds koud.

    Groetjes Sippie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. "Himmelje" is niet mijn sterkste kant Sippie! Maar soms lijkt het er een beetje op!

      groetjes Richt

      Verwijderen
  3. Ik had het zelfde gedaan hoor!!
    Laatst kon ik vanuit het slaapkamerraam op het parkeerterrein verderop kijken. Daar stonden een ambulance en twee politiewagens en nog een hoop andere auto's. En iedereen zenuwachtig heen en weer lopen. En ik maar kijken. Weet nu nog niet wat er gebeurt was maar ik heb een half uur staan staren.
    Vind het wel slim van ze dat ze de blokken nu hebben geplaatst gaat veel makkelijker dan met een boot.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Marguerite, ook ik zou voor `t raam blijven kijken! Heeft er niks over in de krant gestaan?
      groetjes Richt

      Verwijderen
  4. HAI RICHT
    Heel boeiend al die Boeien-werkzaamheden, goed neerngezet ( op foto )
    En weer enig om te zien dat jullie Huis-eekhoorntje zo trouw en happy is !!
    Lieve groetjes van RIA

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mooie woordspeling Ria!
      Volgens mij gaat het in Nederland ook weer wat warmer worden!
      Lieve groet,
      Richt

      Verwijderen
  5. Dat is slim Richt, om die zware blokken op het ijs te leggen, zakt straks vanzelf het water in zoals de bedoeling is! Die Noren hebben er over nagedacht!...:)
    Leuke kleden (Ikea?) heb je, ze komen me bekend voor. Alle haren van Pippa weer weg met de wind!

    De eekhoorn ziet er inderdaad minder grijs uit. Wat is het toch een leuk dier om te zien!

    Liefs
    Jannie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Jannie,

      Twee van deze kleden lagen in de hut, bij de overname zat n.l. de hele inboedel, de andere heb ik gekocht bij Europris in Mysen en het "persische" hebben we van vrienden gekregen.

      liefs Richt

      Verwijderen