zaterdag 20 oktober 2012

Oude wijven soep....


een heerlijke gevulde soep!

Het recept heb ik een keer gekregen, `t staat o.a. ook op Smulweb.nl
Wij doen er verschillende boonsoorten in zoals: mais, kikkererwten, rode bonen, linzen.


de ingrediënten,



eerst wordt het gehakt rul gebakken en daarna de uien, knoflook, prei, champignons en tomaat 
even meebakken, dit keer hadden we ook een zeer scherpe worst meegebakken.

In een grote soeppan gaat een pak tomatensoep, de uitgelekte bonen, water en groentebouillonblokje,
warm laten worden en dan het gehakt/groentemengsel erbij....even goed doorwarmen, niet koken...
en smullen maar!!!


2 opmerkingen:

  1. Die ouwe wijvensoep heb ik vorig jaar een keer gemaakt, het was erg lekker! Ziet er weer lekker uit Richt. Vandaag (maandag) is het, na een heel mistig begin, 20 graden buiten! Gisteren stond ik nog te blauwbekken langs de tennisvelden en nu kan ik m'n korte broek weer aan!.
    Ik hoop dat jullie van dat warme ook nog een staartje meekrijgen!

    liefs
    Jannie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jannie...wat een temperaturen bij jullie!!! Hier blijft het maar grauw en grijs en de temperatuur komt echt NIET boven de 6 à 8 graden! Is Eva weer aan het tennissen???
    Krijg jij ook bericht van dat ik reageer op jouw opmerking???
    Jannie...het gaat hier kouder worden, we krijgen nachtvorst!

    liefs
    Richt

    BeantwoordenVerwijderen